Support Me Here ^_^

Thursday, January 24, 2013

Inner Segi Tiga

Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera


Sebelum ni saya ada post entry tentang tutorial Ameena Halfmoon Shawl kan? Material Ameena ialah shifon jadi memang agak jarang dan boleh nampak leher. Jadi, saya ada buat sekali inner untuk dipakai bersama Ameena. Inner yang simple, inner segi tiga. Pakai dibahagian dalam untuk cover bahagian leher. Jadi bila pakai shawl shifon ni, tak nampak la bayang leher kita ni. Nanti orang kata, pakai je shawl labuh-labuh, tapi nampak jugak bayang leher. Adehhh....


Tak rimas ke?

Bagi saya tak rimas. Sebab inner segi tiga ni saya buat guna material yang sama dengan Ameena iaitu shifon. Jadi kain dia nipis dan tak merimaskan. 
Tak panas?

Tak panas sebab material shifon nipis kan. Melainkan material yang saya guna tu tebal, mungkin panas jugak.

Nipis, tak jarang jugak ke?

Haa... memang inner ni nipis. Tapi bila dah berlapis dengan shawl di bahagian luar, tak jarang dah. Setakat ni alhamdulillah, saya dah pakai. Memang boleh cover bayang leher :)



Kat bawah ni ada gambar inner tersebut beserta dengan tutorial cara pemakaian inner segi tiga ni :)


Maklumat lanjut boleh terus klik link di bawah ye :)

Album : 

Pertanyaan :



Khalila : Mula-mula saya buat inner ni untuk dipakai dengan halfmoon shawl saja. Tapi, inner ni sesuai juga dipakai dengan tudung bawal untuk cover bayang leher :).


0 menconteng:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...