Support Me Here ^_^

Wednesday, March 13, 2013

Cinta Dia Macam Novel

Assalamu'alaikum, Salam Sejahtera
Kisah cinta setiap orang tak sama kan? Ye, mungkin ada yang lebih kurang, cliche. Memang la cliche, jumpe seseorang, kawan-kawan, tersuka, ada relationship, gaduh-gaduh, jeles, baik balik, takde rezeki > putus, ada rezeki > nikah.
Ini baru satu versi ke"klise"an kisah cinta manusia. Banyak lagi versi. Arranged married, kawan bertahun-tahun tiba-tiba putus nikah pulak dengan orang yang baru kenal 3-4 bulan > bahagia hingga anak cucu.
Suka sangat wedding Irma Hasmie :)
Kadang-kadang kita rasa hidup kita biasa-biasa je. Kisah kita biasa-biasa je. Tapi dari mata orang lain? Siannya dia, mesti dia sedih. Banyak betul dugaan dia. Atau pun, beruntung dia, mesti dia bahagia. Jalan hidup dia lancar je.
Kita melihat kisah hidup orang lain, banyak naik turun, banyak suka duka, banyak kecewa gembira....... macam dalam novel. Kita tak tahu, mungkin orang lain tengok kisah kita pun macam dalam novel jugak. Aish.... semua nak kisah cinta macam novel. Happy ending. Tapi Kaki Novel syarat terakhir dia kalau nak terbitkan novel, mesti HAPPY ENDING OK! But, we have to remember, tak semua novel ends with happy ending. Serius, macam novel pertama yang saya baca "Pilot Cafe". Seingat saya ending dia hero akhirnya alone tak ada dengan siapa-siapa. Grrr! Still, personally saya suka novel tu. Dah nak buat filem pun. Harap kat layar sama hebat atau lebih hebat dari cetakan kertas. Jangan tak sehebat novel dia sudahlah...
What do you feel when you have to let go your love one to someone else? Hari-hari dalam nafasnya ada harapan supaya cintanya tak lenyap dihembus bayu. Hari-hari tika terjaga dari tidurnya mengharapkan semua itu hanya mimpi. Sedih.... benar sedih. Orang yang melihat turut merasa.
Sabar, ada hikmah semua yang berlaku ni. Ada lagi yang lebih baik untukmu. Bukan bermaksud lelaki dambaannya tidak cukup baik. Baik, cukup baik. Tapi mungkin Allah telah simpankan yang terbaik buat kamu. Seseorang yang akan melakarkan kisah hidupnya bersamamu hingga ke akhir hayat.
Dugaan dia memang besar bila ia soal hati. Lukanya tak nampak, tapi sakitnya sendiri yang merasa.
Ini realiti. Bukan lagi ibarat novel kerana sebenarnya novel diinspirasikan dari realiti kehidupan.
:)

1 menconteng:

nini said...

terima dengan hati yang terbuka...Dia lebih mengetahui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...