Support Me Here ^_^

Friday, April 08, 2011

Puisi : Mereka Bukan Aku


Aku tak punya wang
Aku juga tiada berharta
Tapi aku ada budi

Aku tak kenal reggae
Aku tak biasa hip hop
Tapi aku tahu zapin

Biarlah mereka mentertawakan
Biarlah aku dikeji
Bukan tak mahu mengikut zaman
Tapi aku beridentiti


nukilan dari lubuk hati : Teha Zul (link Facebook beliau)


p/s : Ini nukilan Fatehah Zulkifli (classmate). Sekali baca, ohh tajamnye ayat die ^_^. Tiba-tiba rajin berpuisi dalam kelas Kritikan Sastera tanpa pengetahuan pensyarah. Puan Che Zainon jangan marah ye. hehe... Saya kongsi puisi ini di sini pada waktu dan tika ini dengan izin beliau.

8 menconteng:

mARt aPiEx said...

adakah tehah akan sebaris dengan khalil?

nntkn kemunculan tehah di pentas forum sastera...

FatehahZ said...

afiq:
muncul jela, tlg susun kerusi..haha

kak ila: suka suki je menulis tu..xde keje..hehe ^^,

k.h.a.l.i.l.a said...

huhuu..
mungkin, tiada yang mustahil ^^

k.h.a.l.i.l.a said...

hahaa...
takpe la teh
mule2 suka suki
lepas tu suka b0na

Cik Bidadari said...

best.... tang beridentiti... itu yang seharusnyakan? selamat berkenalan adik...

k.h.a.l.i.l.a said...

time kasih sudi baca & slamat bkenalan kak bidadari ^_^. tu karya Fatehah sebenarnya, saya share je ^^

toyolkiut said...

salam pkenaln..
first time jenguk sini..

setiap orang punya citarasa..
lain orang lain identitinya..
TK zapin pun x tahu apa kebendanya..
renggae, hip hop lagi la x tau menahu..

k.h.a.l.i.l.a said...

@toyolkiut

TK... betul2... kalau zapin saya tau la jugak skit2. huhuu... penah gak belajar zapin kt IPG ni. yang penting kite tau ap yg kita lakukan. xpe, nnt ade mase saya buat entri tentang zapin ok ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...