Support Me Here ^_^

Monday, August 01, 2011

Ramadhan Bulan Keberkatan ^_^

Assalamu'alaikum ~ Salam Sejahtera


Ramadhan dah tiba. Alhamdulillah kan. Allah bagi peluang lagi pada kita semua untuk bertemu Ramadhan kali ni. Harap-harap Allah bagi peluang pada kita untuk bersama bulan Ramadhan kali ini sehingga hari ke-29. Terima kasih Daniel Adie ingatkan saya tahun ni kita puasa 29 hari je. Saya tak perasan pulak. Ye la, dah biasa puasa 30 hari kan. Tak terlambat lagi rasanya saya nak ucapkan selamat berpuasa kepada korang semua yang singgah di blog saya ni ^_^. Semoga Ramadhan kali ini memberi seribu satu keberkatan kepada kita semua ye. Kita semua hamba Allah. Tak lepas dari kesilapan. Jadi, marilah kita perbaiki kelemahan-kelemahan diri kita yang ada ni. 

Jangan puasa tipu-tipu taw. Kalau ponteng puasa bersebab takpe : ). Tu pun atas sebab-sebab yang dibenarkan je la. Tak baik tipu-tipu puasa. Allah nampak. Pegi la menyorok dalam peti ais pun, Allah boleh nampak korang makan ok. Ha, lagi satu. Masa puasa ni la meriah sangat waktu petang. Bazar Ramadhan meriah sesangat dengan makanan. Yang pelik-pelik, yang jarang jumpe, confirm ade masa puasa ni ha. Jadi, beringat-ingat la. Bersederhana membeli makanan untuk berbuka. Kalau diikut sangat nafsu, 1 Bazar Ramadhan nak diangkut bawak balik. Lepas tu, bertimbun makanan lebih, terbazir macam tu saja.

Semalam, (Ahad, 31 Julai 2011) balik dari kampung. Mak bagi bekal Daging Masak Tumis dengan Rendang Daging. Sedaaaaaaaaaaaappppppp sangat taw mak. Hehe.... Zati, Aisyah dengan Ain suke sangat lauk yang mak bagi tu. Terima kasih mak ^_^ ------> Hmm... macam la mak baca entry ni. Tak sempat nak sambut 1 Ramadhan sama-sama dengan family. Takpe, seminggu sebelum raya Kakak balik (Kakak : panggilan kat rumah) ^_^.

Korang..... puasa baik-baik ye ^_^. 


p/s : Daku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna.....

7 menconteng:

S.A.I.N.A said...

salam ramadhan =)

jemput singgah..
http://antooungu.blogspot.com/

khalila ishak said...

@Nur Saina (AntooUngu)
salam ramadhan ^_^. dah singgah

MN said...

selamat berpuasa dear !
jangan curi curi makan aww .
kihkihh :P

khalila ishak said...

@MN
haha... x curi makan punye. ^__^
selamat bpuasa ^_^

EzayHadry said...

salam ramadhan khalila

Einaz Shah Rizal Thomas said...

1ST TIME jenguk belog ni ..
selamat ber puasa ;D

Rtp Farra Arisha said...

ummm, mesti sedap kan masakan mak sis ;)
happy ramadan and happy fasting too!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...