Support Me Here ^_^

Wednesday, March 23, 2011

Mana Rembulan

Semalam ku lihat bulan
Cahaya terang
Ku dongak ke langit malam
Dan mataku menari
Dari bintang ke bintang.
Bulan,
Semalam kau sungguh indah
Terpegun aku dari tirai kamar
Menatap rembesan cahayamu
Di rintik hujan.
Malam ini bulan,
Ku rindu cahayamu
Lantas aku jelajah ke langit suram
Mataku mencarik segenap awan
Tapi kau tiada bulan
Malamku lesu tanpa sinarmu
Ku harap bintang menyinari
Sebagai pengganti
Tapi bulan,
Bintang beribu pun tak mampu
Melawan indahmu yang satu.

Karya : Ajeerah Yahya


p/s : Puisi ni bukan nukilan saya. Ye, betul. Ajeerah punye puisi ^_^. Dia bagi saya bace tadi. Pastu saya cakap, "Akak nak letak kat blog akak boleh tak?". Dia kate boleh, dan inilah dia..... karya dari Ajeerah ^_^

0 menconteng:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...