Support Me Here ^_^

Thursday, January 12, 2012

Kaitan Antara BERAT - Blog Khalila - Tuan Blog


Hai semua ^_^. Apa khabar? Moga sihat, moga bahagia. Makin bahagia, makin "sihat". Bila tengok kawan makin berisi, ala biasa la, tengah bahagia. Heheh... Kenapa bila badan makin sihat, orang kata tengah bahagia? Ade juga orang yang stress makan banyak sampai badan dia makin sihat. Sihat yang saya maksudkan ni badan yang main berisi. Berisi ye, bukan ada isi. Ada isi tu ayat macam mengandung pulak. Huhuu...

Apa kaitan antara BERAT, blog Khalila Is Khalila dengan tuan blog ni (saya lah)? Haaa..... sebab dua-dua dah berat, tu pasal la ada kaitan, ada persamaan. Huhuu... Ape la... pasal berat pun nak cerita. Tak ada benda lain ke nak cerita. Ala... takpe laa... korang layan je la... Lepas ni saya cerita benda lain. Haishh.... dah la jarang update blog, cerita pasal berat plak. Sensitif taw.... Eh eh.. hati kecik ni... sensitif pulak. Ni kan diri kita, terima lah seadanya...

(LINK)

Cuti akhir tahun 2011 rekod berat saya dah berjaya diatasi. Catatan berat terberat sepanjang hidup. Tu pun nak kecoh. Grrr.... Kenapa tiba-tiba nak cerita pasal ni? Sebab.......................... dah ramai yang tegur. Maknanya pertambahan berat saya bukan setakat 2 atau 3 gram. Main kilo ok, main kilo.

"Ehh... Kak Ila... Kenapa dah gemuk?"

"Kak Ila... akak macam dah berisi sikit la."

"Ila, kalau aku cakap kau dah gemuk, ko bantah tak?"

Haaaa.... nampak... nampak? Maknanya pertambahan berat badan ni dah ketara sampai orang lain perasan. Bila orang cakap camtu, saya respon macam mana? Hehee.... takkan saya nak marah kan. Ada yang lain, cakap saya tengah bahagia. Hahaa... Saya tak marah, saya senyum je la. Sebab saya tau memang badan saya naik. Memang cuti akhir semester lepas saya duduk rumah asyik makan je. Lepas tu, duduk depan laptop. Macam mana la lemak tak beranak-pinak.

Majoriti perempuan memang suka diet kan. Kadang-kadang makan sekali je sehari. Ada yang tak makan nasi, makan benda lain je. But, that is really not me. Saya memang tak suka diet.  Sebab? Sebab saya suka makan. Huhuu... Seboleh-bolehnya sehari mesti makan dua kali. Sehari tak jumpa nasi, umpama tak mandi sehari semalam. Kalau keluar jalan-jalan pun mesti time makan nak cari nasik jugak. Sekarang KFC dah ada nasi ayam kan? Sejak KFC ada nasi ayam, tiap kali pegi KFC mesti saya akan beli nasi ayam.

TAPI.... dalam situasi sekarang ni. Nak taknak, kena kawal jugak makan. Macam terpaksa kan... Hehee.. Lagi satu, mungkin dah lama tak excercise. Dulu masa zaman-zaman junior asyik kena kerahan tenaga lari pusing padang, lemak tak lekat la. Sekarang tak excercise, lemak bermaharajalela.

Eh eh.... apa kaitan dengan blog ni pulak? Tak ada apa sangat. Kaitannya blog ni berat. Tu je. Cuma harap bila korang masuk blog ni, loading tak lama sangat. Blog yang ringan (pembacaan saya dari blog ke blog) adalah bersaiz 100 KB ke bawah. Pondok kecik saya ni? Tengok la berapa berat die. Overweight dah. Hehee..

Cred : LINK


p/s : Tadi dah kira BMI. Alhamdulillah... dengan ketinggian saya 153.5cm, BMI saya masih normal. Tapi dah hampir paras "bahaya".


15 menconteng:

laskar pelangi said...

pelangi punya pun dah overweight rasanya..he3

NN said...

berapa berat ila tu?? nak tahu jugak.... lalallaaaa... teringin berat 50 ke atas.. tp berat ain tak pernah nk lebih 47... -.-

dya nasir said...

dya pun sush nk diet..selagi blh makan dya mkn..hehe

aReLaN said...

waaaaa...berat badan naik lagi.dh lebih pon BMI.cmne ni...tensennya la

khalila ishak said...

@laskar pelangi
blog pelangi ke? hehee... tu la. same la pondok kecik ni. tak taw dah nk buang apa. dah byk gila buang pun besar jugak saiz die. last2 biar je. hehe

khalila ishak said...

@Nurul ain
pstt psstt..... 55kg ain.. huhuu... yeke? 47 tu berat sy masa form brape tah. fm3 kut. kalau boleh nak berat 50 je. huhu

khalila ishak said...

@dyabunga
hehee... yeke? same la kite. mulut ni asyik nak mengunyah je

RinsyaRyc said...

ai punya lagikla berat.. ehek

Fiq Fikri said...

ek ek ek entry ni ad kaitan sama blog budk lelaki geek ahahha nk saman ni budak ahahaha...:P

sama la kte dh berat huhu tapi comel kln kita ahaha

iAmCekbolat said...

beratnyee..menjangkau 200++
perghh

akak dh okay la.. haishh risau sgt!

Woofer Storm said...

berat sy naik lepas pindah tempat kerja baru ari tu..kuat makan agaknya...grr

#blog sy berat..ermmmm

AnakPakZohar said...

tak berat pn blog ni.. biase2 je.. =)

ain akasyah said...

errr sume dah berat hehe..sy pun dari dulu sampai skang nak turun berat xpernah berhasil :)

HanisLazimAndTheShaklee said...

tension kan org tegO2 kita dah berisi..hishh same goes to me =D

Anonymous said...

saya kekurngan berat badan T.T
xtahu mcm ner nak tmbahkan berat badan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...