Support Me Here ^_^

Tuesday, January 24, 2012

Cara Mudah SHARE Entry di Facebook



Hai semua ^_^. Saya tau ramai yang dah tau cara mudah nak share entry blog kita kat FB. Tapi, tangan saje gatal nak buat entry jugak. Cara ni saya selalu guna bila tengah rushing ada hal lain atau line internet tersangatlah slow mengalahkan kekure. Jadi cara ni yang paling mudah dan tak perlu nak tunggu webpage loading dengan lama.


STEP 1


Korang ade letak SHARE BUTTON macam kat gambar tu tak? Kalau ade boleh terus klik situ. Saya tak pasti kalau Facebook Share Button boleh buat camni jugak atau tak. Mungkin boleh. Korang try la ye. ^_^


STEP 2


Haaa.... lepas korang klik button tu tadi, akak keluar box macam kat atas tu. Ada kotak "Write something". Korang boleh la tulis apa-apa dalam kotak tu ok ^_^.


STEP 3


Sebelum tu, korang boleh pilih ke mana korang nak share entry blog korang tu. Cuba klik kat button pada anak panah warna merah tu. Ada beberapa pilihan kat situ. Macam contoh yang saya tunjuk ni, saya nak share kat group dalam FB.


STEP 4


Lepas klik pada pilihan "In a group", akak keluar satu lagi kotak yang saya tunjuk pada anak panah warna merah. Sekarang korang kene taip nama group dalam FB yang korang nak share tu.


STEP 5


Dalam contoh tu, saya nak taip "blogger". Bila saya taip [b] je, keluar beberapa pilihan group yang berkaitan. So, korang boleh pilih mana-mana group tersebut ok.


STEP 6


Ok, saya dah pilih group Kaki Bloger. Ni part yang paling akhir. Lepas dah selesai semua step kat atas tadi, korang klik pada button "Share link". Dah? Ok, sekarang dah SIAP !! ^_^. Ohhh.... kalau korang nak share lagi, ulang lagi semua step yang kat atas tu ok ^_^


Terpulanglah kepada kalian semua mana yang lebih mudah. Bagi saya ni yang paling mudah. Ke korang ada cara yang lagi mudah? Meh la share dengan saya sekali ^_^.


p/s : Diulang semula, ni cara yang mudah untuk share entry di FB bila line internet tersangat slow mengalahkan kekure atau tengah kesuntukan masa.

4 menconteng:

Unknown said...

Saya amalkan macam ni la...

senang, terus share je hehehehe

Joe_Hans said...

oh...makin mudahkan... ;)

Woofer Storm said...

mcm ni lagi cepat kan?ehheee

NN said...

selalu gunakan cara ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...