Support Me Here ^_^

Sunday, July 03, 2011

Makan di Shikiya - Ubah Selera sikit




Assalamu'alaikum dan salam sejahtera semua. Semalam saya pegi tengok Transformers : Dark of The Moon. Balik tu singgah Low Yat dulu, lepas tu pegi makan di Shikiya. Korang penah try makan kat sana?. Restoran ni terletak di Lower Ground Floor, Low Yat Plaza, KL. Menu-menu makanan yang mereka sediakan ialah makanan Jepun, Thai dan Fushion. Boleh la tahan bagi sesiapa yang minat makanan Jepun, Thai dan Fushion. Saya tak la minat sangat makanan jenis ni. Tapi sekali sekala apa salahnya ubah selera sikit kan. Sekali sekala je. Kalau hari-hari makan ni, bankrup la saya. Hehhe.... 


Semalam saya makan Thai Menu Set (Light Bento) - Spicy Fish. Ada nasi goreng, sayur (timun & lobak merak & sos masam), isi ikan goreng tepung, buah limau dan sup. Harga RM13.90. Nak tunjuk kat korang, tapi saya lupe pulak nak snap gambar makanan tu. Nampak sangat lapa, makanan sampai terus ngap masuk mulut. Huhuu... Sedap jugak. Saya kurang suka timun. Tapi sos masam tu membuatkan timun tu jadi sedap. Isi ikan tu pun ada sos. Saya tak pasti la die guna apa. Tapi rasenye cili padi hijau tu die blender kut. Fatehah pulak makan Thai Menu Set (Light Bento) - Breaded Chicken. Sama macam saya, cume saya ada isi ikan goreng tepung, die ade nugget ayam tempura+mayonis+sos. Nak gambaran menu makanan kami ni, tengok gambar kat bawah. Saya ambil dari website Shikiya. Kat bawah tu harga die RM10.90. Mungkin itu harga lama.


Kat atas tu harga die RM10.90. Mungkin itu harga lama.


Ada macam-macam lagi menu kat Restoran Shikiya tu. Untuk tau lebih lanjut boleh rujuk di website Shikiya.
Klik SINI.


Asyik cerita pasal makan. Air tak cerita pun kan. Saya beli Ice Lemon Tea. Memang kalau keluar makan, takde air lain dah. Lemon tea je la yang tekak ni tau. Kadang-kadang je tukar selera. Harga RM3.90. Memang mahal dari kebiasaan yang saya selalu beli. Tapi, kat Shikiya boleh refill air. Maybe sebab tu kut die jual mahal sikit. Jadi, minum la cepat-cepat sampai habis, boleh pegi refill banyak-banyak. Hehee...

p/s : Ice Lemon Tea tersebut adalah bekas air ketiga yg saya minum semalam. 1st - Large Sarsi mase tengok wayang. 2nd - Chocolate Coolblog (best punye!) mase jalan-jalan dalam Times Square & Low Yat. 3rd - Ice Lemon Tea di Shikiya. Maunye tak kenyang air semalam. ^_^

0 menconteng:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...