Support Me Here ^_^

Sunday, November 27, 2011

Pakcik Wali Bukan Wali




Omar telah dimasukkan ke dalam lokap disebabkan salah faham. Di dalam lokap tersebut dia berjumpa dengan seorang pakcik yang dikenalinya. Selesai pakcik tu solat, Omar menegur pakcik tersebut.

Omar : Pakcik... macam mana pakcik boleh ada kat sini?
Pakcik : Aku boleh ada di mana-mana saja.
Omar : Pakcik ni wali, pun boleh masuk lokap?
Pakcik : Aku lebih suka berada di sini. Kat sini aku boleh solat dengan tenang.
Omar : Ooo... memang kene tunggu masuk lokap baru boleh solat ke pakcik?
Pakcik : Bukan apa. Kat luar sana tu manusia sibuk kejar dunia. Bila kat dalam ni, kita tak perlu nak kejar apa-apa. Bolehlah solat dengan tenang.
Omar : Sebelum ni kat luar pakcik solat tak tenang ke?
Pakcik : Sebelum ni kat luar 30 tahun aku tak solat.
Omar : Hah?! Pakcik tak solat 30 tahun?? Macam mana wali macam pakcik ni tak solat 30 tahun?
Pakcik : Aku sibuk.

Polis : WALI BIN RAHMAN...!
Pakcik : Ya, encik!
Omar : Haa...? WALI tu nama pakcik ke?
Pakcik : Yela, nama aku Wali. Kan dah banyak kali aku bagi tau kau.
Omar : Laa... sape pulak yang nak bagi nama macam tu?
Pakcik : Bapak aku la, Rahman. Ish, budak ni.


Hai semua ^_^. Sebenarnya baru je habis tengok cerita kat TV3. Tajuk die Si Puteh. Dialog kat atas tu adalah dialog salah satu babak dalam cerita tersebut. Lebih kurang macam tu la dialog dia. Ada la kut tak sama kat mana-mana. Dah besar Addy Ashraf. Dulu ingat tengok dia berlakon dalam filem Tentang Bulan.


(LINK)


8 menconteng:

naf. said...

eh hnsem gak dy skrg hehe

k.h.a.l.i.l.a said...

@naf.
huhuu... not bad la. lakonan die pun boleh tahan gak. nmpak matang

Azlan Hasan said...

pelik gak nama si wali tu..igt tadi mula2 macam kisagh misteri..hahaha

Regards,
-Strider-

Namaku Asumira said...

addy ni dulu exboyfriend kawan kite.. time jaman skolah2 dulu hehe

k.h.a.l.i.l.a said...

@Azlan Hasan
hahaa... kan? mase tengok cite tu tadi pun rase mcm tertipu je.

RinsyaRyc said...

wiwikk.. boleh la thn emsem laki tuh. ceh! ahahaha.. *pantng tngok laki ensem. isk, bruno mars tol perangai. hikkss..

<---tengok kartun jeh. = ="

k.h.a.l.i.l.a said...

@Namaku Asumira
ohoo... yeke? huhu.. pemes exboyfriend die. xpe la, dapat la kawan sekejap.

k.h.a.l.i.l.a said...

@RinsyaRyc
hahaa... rin.. cover pandangan mata. Rin tengok katun je? pakwe2 dalam anime lagi ensem la rin. heheh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...