Support Me Here ^_^

Tuesday, November 15, 2011

SPAM Dah Pandai Bagi Salam??


Assalamu'alaikum kat atas ni bukan spam ye. Jawab jangan tak jawab. Huhuu... Hai semua! Korang penah dapat chat SPAM kat Facebook tak? Mesti pernah kan? "Hi" la. "How are u doing" la. "Wanna laugh?" la. Macam-macam lagi. 

Kalau macam ayat-ayat kat atas tu boleh la kite perasan. Tapi kalau dia bagi salam? Nak detect macam mana kan? Lagi-lagi friendlist kita semua muslim. Spam satu hal, hack pun satu hal jugak. Entah sapa-sapa ceroboh akaun peribadi kita, tulis buruk-buruk guna nama dan akaun kita. Sangat tak baik. Kawan saya penah kena. Terkejut baca status dia sebegitu rupa, rupanya kene hack. Hmm...



Baby : Salam...



Yayang : W'salam. Hye Baby ^_^...


Baby : http://100<3<3.com

Yayang : Baby kasi link ape ni? Romantiknyeee ^_^....
.
.
.
.
.
.
.
Yayang : Hah?! SPAM!


Spammer bertopengkan (Baby) : Hahahaha!!! Aku adalah spammer!


Semakin hari kita perlu semakin berhati-hati. Kalau agak-agak mencurigakan, terus ignore. Kadang-kadang pelik bila wujud geng-geng spammer dan penyebar virus. Untuk apa eh? Just be more carefull. Apa-apa pun, bila kita chat dengan sesiapa (bagi yang muslim) janganlah ucap (taip) Hi / Hye / Hello / Salam / Slm...... Tapi ucaplah (taip) Assalamu'alaikum (penuh) kan lebih baik. Kemudian, jawablah dengan Wa'alaikumussalam.... janganlah jawab Wsalam je. Ingatan untuk diri saya juga ^_^.


p/s : Geram kan kalau kene spam / hack ni.

9 menconteng:

Nurul ain said...

spammer dah bijak2 dah sekarang ni...

Cik Lia Lomi said...

kalau ada orang yang kita tak kenali, Lia lebih mudah menjawab sepatah kemudian terus offlinekan chat..senang citer..

k.h.a.l.i.l.a said...

@Nurul ain
tu la kan? kite je la yg kene berhati2 sekarang ni :)

k.h.a.l.i.l.a said...

@Cik Lia Lomi
haa.... bagus jugak cmtu kan? kadang rimas jugak kalau org x kenal ni. kalau cakap baik2 xpe jugak. huhu

cengkerangcipot said...

kdg2 spam2 ni buat rse mcm nk deactive fb je.. -___-

cengkerangcipot said...

btw thx melawat td ye.. jgn lupe esok g beli burger king.. hehe

k.h.a.l.i.l.a said...

@cengkerangcipot
ha'a kan... huhu... taknak la kene spam2 ni.... InsyaAllah. tapi mesti ramai pegi serbu BK es0k....

Azekzk said...

ada jugak mcm tu ye?...

k.h.a.l.i.l.a said...

@Azekzk
huhuu.... tah la. kat atas tu sy kasi contoh je. harap2 xde spam bagi salam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...