Support Me Here ^_^

Saturday, December 24, 2011

Saya Suka Udang Masak Merah Juga ^_^




Hai semua ^_^. Dah beberapa hari tak update blog. Entahlah kenapa. Tengah rajin, sehari 2, 3 entry update. Bila virus malas datang... haaaa.... behari-hari tak update blog. Asik nak cerita pasal makan je akhir-akhir ni. Maklum la, cuti sekolah kerja makan je. Lepas tu, bila duduk rumah atuk, sehari makan 4 kali. Makan, makan, makan, makan. Tak ada benda lain.

Bangun pagi, main masak-masak, pukul 8.30 - 9.00 pagi sarapan. Rehat-rehat, pukul 11.30 - 12.00 tengah hari main masak-masak lagi. Petang lebih kurang 5.30 buat minum petang pulak. Malam lepas maghrib prepare makan malam pulak. Makan dan lemak dah sebati dengan cuti. Huhuu...

Ehh... jauh main lari-lari. Korang suka udang? Suka? Suka udang masak apa? Kita geng kalau korang suka udang masak merah. Hehee... Terasa kenikmatannya. Tak suka? Kenapa? Ohh.... alergi. Kesian kalau suka sangat udang tapi sebab alergi terpaksa lupakan udang tu. 

Ayah saya pun alergi tapi kalau nak masak udang, rebus dulu, buang air rebusan udang tu. Lepas tu baru masak. Ikut la nak masak apa. Alhamdulillah, setakat ni ok lagi. Kalau nak makan sotong pun macam tu jugak. Lepas rebus baru masak.

Awak suka udang masak merah? Saya suka jugak ^_^.


p/s : Harap-harap tak ada alergi kat seafood. Kalau tak, tak dapat la makan udang lagi. Huhuu...

16 menconteng:

Joe_Hans said...

khalila nak sepinggan! hahaha

MiSz fiFiEyQa said...

saya suka makan udang..masak papepun la...dulu boleh je makan udang..tapi sekarang ni da alergik pulak..ciss..keciwa betul tak boleh nak makan sambal udang feveretku..aaaa sedapnye!!!sob3...

Fixx said...

wah!! nak sedulang..
blum mkn lagi ni.. ha3

Umar Kadir said...

sedih, saya tak makan udang..

CekbOlat-bOlat said...

tak shukeee makan seyhh udang !

ketam cekbolat rembatt.. hehehehehe

MisEyz BLurz said...

nyum...nyum...nanti bwk blek IB erk kak..!!hehehe

aReLaN said...

sedapnya.suka makan udang tapi nak kupas tu yg malas.hehehe..

zizidiazora said...

wow...nampak macam menarik je udang masak merah tu. kalau udang tu besar2 lagi menarik kan..

udang ni masak apa pun sedap. bagi mereka2 yang tak dapat makan udang kerana elergik telah hilang satu kenikmatan dunia hahaha.....

Muna rahimah said...

yummy yummy sedapnye ! nak sikit <3

Nurul ain said...

nampak sedap.. tapi ain paling malas makan udang :p

acheeqa farhana said...

pehh...menyelerakan...terbaik la udang masak merah..lame dah tak makan..huhu

::khrnmzln:: said...

sedapnya..btw apa tujuan udang kena rebus dulu ek?

Juliet_iRa~" said...

sedapnya..heeee :)

tp suka udang sambal juga..

;p

aReLaN said...

u r tagged miss khalila

http://noruazuran.blogspot.com/2011/12/segment-strawberry-maneh.html

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

one of my fevret!:)

Honey Kumicky said...

Khalila..

tolong jauhkan udang 2...x suka3x..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...